português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
FONS
Buscar:
GUIMERA I ORTS, JOSEP ANGEL []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 7   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 7
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
El Model de negoci en cadena a Catalunya : de l'èxit radiofònic al fracàs televisiu / Josep Àngel Guimerà i Orts, Montse Bonet
Guimerà i Orts, Josep Àngel


En: Quaderns del CAC. Barcelona, núm. 38 (juliol 2012), p. 97-103 (Articles
Número dedicat a: Reptes de l'audiovisual europeu. Notes. Referències bibliogràfiques.

Al llarg dels anys dos mil, quatre empreses de televisió local han intentat aplicar a Catalunya el model de negoci en cadena. Sorgit a la indústria radiofònica als anys vint del segle passat, es basa en l'agregació d'emissores per poder emetre en cadena al màxim d'audiència potencial possible per comercialitzar-la entre grans anunciants. Aquesta estratègia, aplicada amb èxit a la ràdio, ha estat un fracàs empresarial i financer en el cas de la televisió local a Catalunya. L'article analitza el sorgiment del model i la seva aplicació a la televisió, així com elements interpretatius per explicar-ne el fracàs.


Matèries: Mitjans de comunicació ; Televisions locals ; Emissores de ràdio ; Emissores locals ; Empreses ; Economia de l'empresa
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2001 - 2012]
Autors add.:Bonet Bagant, Montse
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4047382
https://www.cac.cat/sites/default/files/2019-01/Q38_guimera_bonet.pdf
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 7
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Polítiques de televisió, canvi tecnològic i proximitat a Catalunya / Josep Àngel Guimerà
Guimerà i Orts, Josep Àngel


En: Quaderns del CAC. Barcelona, núm. 35 (desembre 2010), p. 13-21 (Tema principal
Número dedicat a: Proximitat i distància a la televisió. Notes. Bibliografia.

La migració de la televisió local (TVL) catalana cap a la TDT ha anat més enllà dïun canvi tecnològic i ha comportat una transformació en profunditat dïun sector amb tres dècades dïhistòria. Aquesta alteració es deu a com sïha gestionat la implantació de la nova tecnologia de transmissió a lïàmbit local, ja que les polítiques públiques espanyoles i catalanes no han tingut en compte la realitat analògica preexistent, sinó que lïAdministració pública ha aprofitat el canvi tecnològic per canviar dïarrel la manera com sïorganitza la TVL i també el model dïemissora -anomenat de proximitat- que ha de prestar el servei. Aquest article exposa les característiques bàsiques dïaquest nou model dïorganització i mostra com la seva aplicació ha canviat quantitativament i qualitativa la TVL catalana en data de maig de 2010.


Matèries: Mitjans de comunicació ; Televisió ; Televisions locals ; Noves tecnologies ; Tecnologies de la Informació ; Indústria audiovisual
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2010
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3666990
https://www.cac.cat/sites/default/files/2019-01/Q35_Guimera_0.pdf
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 7
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
La Televisió local a Catalunya : un model en profunda transformació / Josep Àngel Guimerà
Guimerà i Orts, Josep Àngel


En: Quaderns del CAC. Barcelona, núm. 26 (setmbre-desembre 2006), p. 141-149 (Observatori
Número dedicat a: El pluralisme informatiu en la televisió. Bibliografia.

La manera com s'ha entès la televisió local (TVL) a Catalunya ha evolucionat profundament al llarg dels més de vint-i-cinc anys d'història d'aquest mitjà i ha donat lloc a concepcions molt diverses. També han canviat els models d'emissora que s'han proposat com a referents. Les modificacions atenen tant a la transformació que ha viscut la pròpia TVL com a les propostes que s'han fet des de les polítiques i, també, a la conceptualització feta des de la recerca catalana. Aquest article recull aquesta evolució i en fa una aproximació interpretativa que mostra quins són els canvis ocorreguts i els factors que els generen.


Matèries: Televisió ; Canals de televisió ; Televisions locals
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1979 - 2006]
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3912371
https://www.cac.cat/sites/default/files/2019-04/Q26_Guimera_CA.pdf
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 7
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Papel de la comunicación en la construcción nacional de Cataluña : Jordi Pujol y la instrumentalización política de los medios (1968-1989) = The role of communication in Catalonia's nation building : Jordi Pujol and the political instrumentalization of the media (1968-1989) / Josep Àngel Guimerà Orts
Guimerà i Orts, Josep Àngel


En: Historia y Política. Ideas, Procesos y Movimientos Sociales. Madrid, núm. 40 (Julio-Diciembre 2018), p. 363-387 (Estudios
Notes a peu de pàgina. Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

Des de l'inici de la seva activitat política sota el franquisme i durant els vint-i-tres anys que va presidir la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol va mostrar un gran interès per intervenir en els mitjans de comunicació. Aquest article té per objecte descriure i interpretar les accions dutes a terme per Pujol per crear i/o controlar mitjans que li ajudessin a aconseguir els seus objectius polítics durant la seva etapa d'opositor antifranquista i els seus dues primeres legislatures com a president de la Generalitat. Per aconseguir aquests objectius es va dissenyar una estratègia de recerca qualitativa que combina fonaments teòrics de la ciència política i les ciències de la comunicació i que triangula les tècniques de l'anàlisi documental (marc legal, literatura grisa, monografies i articles científics, llibres de memòries) i les entrevistes en profunditat als protagonistes de les accions analitzades, inclòs el propi Jordi Pujol. El resultat és una recerca original que aporta llum sobre les relacions entre moviments polítics i mitjans de comunicació en un moment fundacional com la Transició espanyola. L'article mostra una clara voluntat intervencionista de Pujol sobre uns mitjans que considerava infiltrats per partits d'esquerra i hostils al nacionalisme català. Sempre va tenir una concepció instrumental del periodisme, tant per a la promoció del seu partit i idees polítiques com en el procés de (re)construcció nacional de Catalunya (projecte compartit amb altres formacions). D'acord amb els resultats obtinguts, Pujol va convertir la creació de mitjans de comunicació en un objectiu fonamental de la seva acció política.


Matèries: Nacionalisme ; Catalanisme ; Polítics ; Presidents de la Generalitat ; Comunicació social ; Generalitat de Catalunya ; Govern Pujol-CIU ; Política de comunicació ; Mitjans de comunicació ; Periodisme ; Identitat nacional ; Franquisme ; Tardofranquisme ; Transició democràtica
Matèries: Pujol i Soley, Jordi (1930-....)
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1968 - 1989
Accés: https://doi.org/10.18042/hp.40.13


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 7
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Les Polítiques de mitjans de comunicació durant els governs de Jordi Pujol : premsa, ràdio i televisió en el procés de construcció nacional de Catalunya / Josep Àngel Guimerà i Orts
Guimerà i Orts, Josep Àngel


Barcelona : Proa, 2014
512 p. ; 2014 (Mirada
ISBN 9788475884974

Jordi Pujol va arribar a la Presidència de la Generalitat convençut que Catalunya necessitava uns mitjans de comunicació propis potents per poder tirar endavant el procés de reconstrucció nacional després del franquisme. Les raons de Pujol per impulsar diaris, ràdios i televisions públiques i privades i, sobretot, en català eren fonamentalment lingüístiques i culturals, però també polítiques, econòmiques i de benestar social. Els mitjans eren clau tant per catalanitzar el país com per desenvolupar-lo i cohesionar-lo socialment. Ara que s'han complert els 30 anys de TV3 i Catalunya Ràdio, i 15 de l'edició en català d'El Periódico, molts d'aquests mitjans formen part de manera natural de la nostra vida quotidiana, però no existien el 1980, ni es poden explicar sense la determinació dels governs de Jordi Pujol. Aquest llibre analitza les polítiques de comunicació de la Generalitat entre 1980 i 2003, explicant els objectius perseguits i les estratègies aplicades, en un moment en què es posa en qüestió bona part del sistema mediàtic català, en especial el model dels mitjans de comunicació públics.



Matèries: Govern Pujol-CiU ; Mitjans de comunicació ; Llengua catalana ; Premsa ; Ràdió ; Televisió ; Generalitat de Catalunya ; Política de la comunicació ; Catalanisme
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1980 - 2003


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 7
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Informe de la comunicació a Catalunya 2003-2004 / Maria Corominas Piulats, Miquel de Moragas Spà, Josep Angel Guimerà i Orts (editors) ; Laura Bergés, José Joaquín Blasco, Montse Bonet, [et al.]



Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions : [etc.], 2005
348 p. : gràf. ; 30 cm (Aldea global, 2) 
Bibliografia. A la part superior de la portada: Institut de la Comunicació, Universitat Autònoma de Barcelona.
ISBN 8449024080

Aquesta és la tercera edició de l'Informe de la Comunicació a Catalunya, un projecte de l'Institut de la Comunicació (InCom) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que va néixer el juny de 2000 amb la finalitat d'analitzar i descriure regularment amb rigor i de forma plural el sector de la comunicació al Principat.



Matèries: Informes ; Mitjans de comunicació ; Publicitat ; Tecnologies de la informació ; Comunicació social
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2003 - 2004
Autors add.:Corominas Piulats, Maria (Ed.) ; Moragas i Spà, Miquel de (Ed.) ; Paloma i Sanllehí, David (Ed.) ; Guimerà i Orts, Josep Àngel (Ed.) ; Bergés Saura, Laura ; Blasco Gil, José Joaquín ; Bonet, Montse
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 7
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Televisió local a Catalunya: gestació, naixement i transformacions (1976 - 2005) / Josep Àngel Guimerà i Orts; dirigida per Maria Corominas i Piulats
Guimerà i Orts, Josep Àngel


Dirigida per: Corominas i Piulats, Maria. Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències de la Comunicació, Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació, 2006
XVI, 314, XXX p. : map. ; 30 cm + 1 disc sonor (CD) (13 h 26 min)
Bibliografia i fonts. Inclou apèndix documental. El disc conté entrevistes en format WAV.

La tesi doctoral porta a terme una descripció i una anàlisi del procés de gestació a finals dels anys setanta, el naixement els primers vuitanta i les transformacions de la televisió local a Catalunya fins a la tardor de 2005, moment en què s'implanta efectivament la Televisió Digital Terrestre (TDT) local al Principat. Es tracta d'una aproximació a un procés complex que aporta, per primera vegada, una descripció completa de l'evolució de la televisió local des del seu naixement fins la implantació d'una nova tecnologia de transmissió del senyal televisiu, la TDT. La tesi identifica i descriu quina són els canvis, quins actors els introdueixen i quins vectors guien la transformació de la televisió local catalana. Així mateix, l'estudi aporta elements interpretatius que permeten entendre com es produeixen aquests canvis, quins elements els fan possibles i, per tant, perquè es gesta, perquè neix i perquè evoluciona l'objecte d'estudi. En aquest sentit, la tesi aporta nous elements, tant descriptius com interpretatius, sobre la televisió local respecte de la investigació precedent sobre el fenomen. La dimensió temporal de la recerca feta permet (re)situar en el context de l'evolució diferents moments i aspectes de l'objecte d'estudi que ja havien estat estudiats prèviament.


Matèries: Televisió ; Televisions locals ; Tesis doctorals ; Ajuntament
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1976 - 2005
Accés: http://www.tesisenxarxa.net/TDX-0307107-151707/
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  FONS : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3